حوادث انسان‌ساز

انفجار عظیم در بیروت پایتخت لبنان

انفجار عظیمی که روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد بیروت پایتخت لبنان رابه لرزه در آورد، باعث آسیب‌های گسترده تا چند کیلومتر دورتر از محل اصلی انفجار در بندر این شهر شده است.

شاهدان در نزدیکی بندر بیروت پایتخت لبنان از زخمی‌هایی که روزی زمین اقتاده‌اند و تخریب گسترده در بخش مرکزی این شهر خبر می‌دهند.

لت حادثه انفجار محموله نیترات آمونیوم بود

مدیرکل گمرک‌ها در بیروت اعلام کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از یک محموله نیترات آمونیوم بوده که از این بندر می‌گذشته است.

به نقل از اسپوتنیک، بدری ضاهر، مدیرکل گمرک‌ها در بیروت تصریح کرد که این انفجار در یک محموله‌ای از ماده نیترات آمونیوم رخ داده که از لبنان می‌گذشته است و به دلیل اختلافات میان طرف‌های معامله که افرادی غیرلبنانی بودند، این محموله در بندر توقیف شده بود.

مدیر گمرک‌ها مقصد و مبدأ این محموله را اعلام نکرد و گفت: ما اسناد را بررسی خواهیم کرد.

در همین حال، عباس ابراهیم، مدیرکل امنیت کل لبنان اعلام کرد: به نظر می‌رسد که این انفجار در مخزن مواد به شدت منفجره که از سال‌ها قبل مصادره شده بودند، رخ داده است.

اعلام آمادگی هلال احمر ایران برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان لبنانی

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از اعلام آمادگی این جمعیت برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان وقوع انفجاری مهیب در بندر بیروت خبر داد.

رییس صلیب سرخ لبنان با مردم این کشور ابراز همدردی و برای هرگونه کمک و امدادرسانی به حادثه دیدگان اعلام آمادگی کرد.

** آمار تازه قربانیان: ۷۳ کشته و بیش از ۳۷۰۰ زخمی

شبکه تلویزیونی المنار لبنان از وزیر بهداشت این کشور گزارش داد که شمار کشته شدگان انفجار بندر بیروت دستکم به ۷۳ نفر افزایش یافته و بالغ بر سه هزار و ۷۰۰ نفر نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

دود غلیظی مرکز شهر را پوشانده است و پنجره‌های بسیار خرد شده‌اند و سقف‌های کاذب سقوط کرده‌اند.

برخی از ایستگاه‌های تلویزیونی محلی می‌گویند انفجار درون انباری در بندر بیروت رخ داده است که محل ذخیره کردن ابزار آتش‌بازی بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا